Zupa krem z pieczonej dyni i czosnku czyli Zupowy Wtorek odc.96

Śmiało mogę nazwać ostatnią niedzielę Dniem Zupy!
 Osobiście chciałam zrobić sobie dyniową a reszcie gulaszową, niestety dzieci miały ochotę na pomidorówkę więc ugotowałam i ją :)
Pomyślicie "a po co w takim razie dyniowa"? 

No cóż... miałam na nią straszliwą chrapkę!
W dodatku kupiłam ostatnio w DUKA miseczkę,
 wprost w idealnym kolorze by zjeść w niej coś z dyni!

To najprostsza dyniowa na świecie, w dodatku poszczególnie składniki można mieć w zamrażalniku i po prostu je wyjąć w chwili gdy jesienny chłód doskwiera najbardziej.

Zupa krem z pieczonej dyni i czosnku

1/2 dyni Hokkaido 
2 ząbki czosnku w łupinkach
500 ml wywaru warzywnego
sól, pieprz, imbir w proszku
oliwa


Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C.
Dynię pozbawiamy pestek, miąższ skrapiamy oliwą, posypujemy przyprawami. Dorzucamy nie obrany czosnek.
Pieczemy dynię z czosnkiem na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Jeśli dynia nam się zbytnio rumieni możemy zrobić z papieru przykrycie. Sprawdzamy czy dynia jest mięciutka.
Jeśli tak to przekładamy ją garnka, nie musimy obierać ze skórki jeśli to dynia Hokkaido, ale możemy, wyciskamy ząbki czosnku z łupinek, i zalewamy gorącym wywarem. Gotujemy 5 minut a następnie blendujemy na gładki krem.
Nalewamy do miseczek.
Przed podaniem możemy udekorować prażonymi płatkami migdałowymi, natką pietruszki czy kleksem śmietany bądź mleka kokosowego.


Komentarze

  1. Swietna zupka! Bardzo lubie dyniowa w kazdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, dzięki! ja również zupę z dyni ale i dynią w innych formach lubię bardzo! :)

      Usuń
  2. Ależ ona musiała pachnieć! I ten kolor - niesamowicie apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam taki krem z dyni <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty