Drożdżówka z twarogiem i kruszonka czyli Niedzielne Śniadanie odc.102

Są takie połączenia smakowe, które zapamiętuje się na całe życie.
Drożdżowe i surówka z czerwonej kapusty mojej mamy czy szarlotka jaką piekła babcia Manisia, a może kurka w owocach wg babci Hali...
Pamiętam tez smak drożdżówkę z serem jakie  kupowałam sobie w sklepie obok liceum.
Kiedy zobaczyłam to ciasto na blogu Bajkorada wiedziałam, że będzie nam smakować.


Drożdżówka z twarogiem i kruszonka

ciasto:
460 g mąki pszennej
200 ml ciepłego mleka
100 g masła (roztopionego i ostudzonego)
20 g świeżych drożdży
2 jajka
100 ml cukru


Podane składniki mieszamy w misce i wyrabiamy ciasto.
Gotowe ciasto nie powinno się kleić. Wyrobione ciasto odstawiamy pod przykryciem na ok. 45 minut.


nadzienie:
250 g twarogu półtłustego
1 żółtko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
8 g cukru waniliowego
1,5 łyżki cukru

Ser zmielić i połączyć z pozostałymi składnikami. Ja wszystko utarłam przy pomocy widelca.


kruszonka:
po 50 g cukru, masła i maki

Wszystko ucieramy palcami na okruszki i chłodzimy w lodówce.

Wyrośnięte ciasto rozwałkowujemy na duży prostokąt i wykładamy na niego masę serową.
Ciasto zwijamy w rulon i wkładamy do formy (wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem).
Wierzch ciasta smarujemy mlekiem i posypujemy kruszonką. Odstawiamy o wyrośnięcia na ok. 30 minut.
Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 st.C i pieczemy ok. 45 minut.


Komentarze

  1. Musi smakować bosko! Na śniadanie jak znalazł :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nic dziwnego wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam, w smaku fantastyczne:)przepis zostaje ze mną na długo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!! Fantastycznie, ze upiekalaś to ciasto, i ze przypadło Ci do gustu! Bardzo mi miło 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty