Ciasteczka czekoladowo-pistacjowe czyli poWeekendowe Łakocie odc.153

Pistacje mają to do siebie, ze gdy zaczynam je jeść nie mogę skończyć dopóki nie rozłupie ostatniej skorupki. Mówię tu oczywiście o takich solonych i prażonych pistacjach. Od dawna chciałam spróbować pistacji nie solonych ale jeszcze mi się nie udało, za to ciasteczka z pistacjami popełniłam wczorajszego ranka!
Wszystko to za sprawą magicznej książki, której okładka zaintrygowała mnie od pierwszego spojrzenia. Energetyczna z zewnątrz i inspirująca w środku. Pięknie wydana i naprawdę warta przynajmniej przejrzenia.
Ciasteczka są łatwe w przygotowaniu i bardzo, bardzo smaczne!


Ciasteczka czekoladowo-pistacjowe

100 g masła
1/4 łyżeczki soli
100 g cukru trzcinowego demerara
75 g białego cukru
1 jajko
ziarenka z połowy laski wanilii
175 g mąki pszennej
100 g posiekanych pistacji
100 g gorzkiej czekolady


Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
W misce ucieramy masło z cukrem, dodajemy jajko, wanilię i miksujemy na gładko.
Wsypujemy mąkę, mieszamy.
Na koniec dodajemy czekoladę i pistacje.
Z ciasta formujemy ok 25 kulek/ciasteczek.
Układamy je na blasze i lekko spłaszczamy.
Pieczemy ok 12 minut by ich brzegi się zarumieniły.
Z blachy zdejmujemy po 5 minutach tak by lekko przestygły.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty