Kruche ciasteczka z cukrem i migdałami czyli poWeekendowe Łakocie odc.146

Nie mogłam nie ulec pokusie... gdy zobaczyłam te kruche ciasteczka na blogu addio pomidory
wiedziałam, że pojawią się jako chrupiąca słodkość do kawy w weekend.
Nietrudno się je robi i znikają w szybkim tempie...
U mnie kruche ciasteczka w wersji ciut zmodyfikowanej. 
Uprzedzam, są bardzo słodkie i uzależniające.


Kruche ciasteczka z cukrem i migdałami

200 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
125 g cukru
150 g zimnego masła
1 jajko
nasionka z połowy laski wanilii

do posmarowania:
1 jajko
2 łyżki mleka
15 g cukru perłowego ( u mnie wymieszany ze skórka cytrynową w słoiczku na kilka godzin przed posypaniem)
30 g migdałów (mogą być w skórkach)


Mąkę wsypujemy do miski razem z proszkiem, solą i cukrem. Dodajemy masło i siekamy.
Wbijamy jajko oraz wanilię i zagniatamy gładkie ciasto.
Z ciasta formujemy wałek o średnicy około 3cm. Zawijamy go w folię spożywczą. Chłodzimy w lodówce minimum 1 godzinę.
Ciasto kroimy ostrym nożem w plastry grubości 3-4 mm.
Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Jajko roztrzepujemy z mlekiem i smarujemy nim ciasteczka a następnie posypujemy posiekanymi migdałami i cukrem.
Ciasteczka pieczemy 7-9 minut w 200 st.
Studzimy na kratce.



Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty