Gołąbki z kaszą gryczaną, mięsem i rodzynkami czyli Niedzielne Mielenie odc.40

Mistrzostwo świata w gołąbkach ma moja teściowa. Ja popełniłam je dwa razy w życiu. 
Pierwsza próba była nie udana i kapusta strasznie twarda, druga... miała miejsce w ubiegły weekend. 

Pieczone gołąbki z pysznym sosem, napakowane mięsem, kaszą i rodzynkami nie mogły być niesmaczne! 
Jedyne zastrzeżenie jakie miałam to mało sosu, ale to następnym razem łatwo naprawić. 
Przepis z książki "kuchnia polska wg Karola Okrasy".


Gołąbki z kaszą gryczaną, mięsem i rodzynkami 

gołąbki:
150 g wędzonego boczku, pokrojonego w kosteczkę
1 posiekana cebul;a
2 posiekane ząbki czosnku
3 łyżki rodzynek
3 łyżki octu jabłkowego
500 g mielonej łopatki wieprzowej
200 g niepalonej kaszy gryczanej, ugotowanej
1 łyżka gorczycy
sól, pieprz
10 liści kapusty włoskiej

sos:
wg mnie powinno być go 2 razy tyle

3 zmielone ziarna ziele angielskiego
1 mała cebula, posiekana
1 posiekany ząbek czosnku
4 łyżki musztardy gruboziarnistej
2 łyżki koncentratu pomidorowego
woda
2 łyżki masła
2 łyżki miodu wielokwiatowego
sól, pieprz

Pokrojony boczek smażymy na patelni, dodajemy cebulkę i czosnek. Smażymy ok. 3 minut.
Rodzynki namaczamy w occie jabłkowym i zostawiamy by stały się miękkie. Wieprzowinę mieszamy z boczkiem, cebulą i czosnkiem, ugotowaną kaszą oraz rodzynkami. Wszystko dokładnie mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem.
Liście kapusty sparzamy we wrzątku. Na każdy liść nakładamy farsz i zwijamy w ruloniki. Ruloniki układamy w naczyniu do zapiekania.
Na patelni podsmażamy cebulkę i czosnek. Dodajemy ziele, musztardę i koncentrat a także wodę (ok. 200ml) i masło. Zagotowujemy, doprawiamy miodem, solą i pieprzem.
Sosem zalewamy ułożone w naczyniu gołąbki.
Pieczemy ok. godziny w 180 st.C.



Komentarze

  1. jesteś lepsza ode mnie :) ja mam na koncie tylko 1 gołąbki, bo moja Mama robi tak dobre, że póki co nie będę z nią konkurować :)ciekawi mnie ten dodatek rodzynek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty