O tym jak mloda kapusta pachniala papryka

Słońce wschodzi coraz później a wieczory znowu zrobiły się krótsze. Lato umyka, przecieka mi przez palce, w ciągłym oczekiwaniu na urlop. Zbliża się jesień, myślę już o niej intensywnie. Niedawno widziałam już pierwsze dynie i zamarzyło mi się ciasto dyniowe. Już niebawem...

Zapachniał mi w wyobraźni bigos i ugotowałam sobie jego namiastkę. 
Przepis podpatrzony w Jadłonomii, przygotowany po swojemu.


Młoda kapusta pachnąca papryką

2  średnie czerwone papryki lub 3 małe
1 cebula
1 ząbek czosnku
oliwa do smażenia
1 łyżeczka syropu klonowego
1/2 niedużej główki białej kapusty, lub połowa sporej młodej
1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1/2 łyżeczki papryki wędzonej
1 puszka krojonych pomidorów
sól i czarny pieprz

Kapustę siekamy drobno. Cebulę kroimy w ćwierć talarki, czosnek siekamy, paprykę pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w paski.
W rondlu rozgrzewamy 2 łyżki oliwy, dodajemy papryki i cebulę, smażymy przez 1 – 2 minuty.
Po tym czasie dodać syrop klonowy, mieszamy i smażymy 10 minut by papryka zmiękła a całość zaczęła się lekko karmelizować.
Dodajemy kapustę i wsypujemy przyprawy. Mieszamy i dusimy ok. 15 – 20 minut.
Wlewamy pomidory z puszki, solimy i pieprzymy. Gotujemy 5 minut.
U nas był to dodatek do kaszy bulgur i kotletów schabowych. Sama w sobie jest równie wyśmienita.

A dla tych, którym oczy się same zamykają tak jak mi, mocne uderzenie, hiciorem zwane :)

Komentarze

  1. Ja też odliczam do urlopu :0 a taką kapustkę bym chętnie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam bardzo! i już na przyszłość życzę udanego urlopu :)

      Usuń
  2. ciekawy przepis, wart zapamiętania :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty