Lody kokosowe, bez maszynki czyli poWeekendowe Lakocie odc.120

Lody, lody dla ochłody! przyszły gorące dni i postanowiłam zrobić lody. Nie mam maszynki więc muszę korzystać z receptur mieszanych ręcznie. I oto one! pyszne , lekkie lody kokosowe na bazie przepisu Marty Dymek ale w wersji nie wegańskiej.


 Lody kokosowe, bez maszynki

100 ml wiórków kokosowych
400 ml mleczka kokosowego
200 ml śmietanki kremówki
skórka starta z 1/2 limonki lub cytryny
4 łyżki cukru trzcinowego
szczypta soli

Do rondelka wsypujemy wiórki i podprażamy na złoty kolor. Łyżkę odsypujemy jako posypkę a do reszty wiórków wlewamy śmietankę, mleczko i dosypujemy cukier oraz sól i skórkę. Wszystko pyrkoczemy na małym ogniu ok 10 minut.
Masę przelewamy do pojemnika do mrożenia. Studzimy a następnie wkładamy do zamrażarki.
Co 45 minut wyjmujemy pojemnik i masę intensywnie wzruszamy widelcem lub trzepaczką. Moje lody gotowe były po 6 takich mieszaniach.
Przed podaniem lody posypujemy odłożonymi wiórkami i skórką z limonki.



Komentarze

  1. Wow, wyglądają doskonale :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo! smakuję również świetnie :)

      Usuń
  2. Jak dobrze, że mam w zamrażalniku lody czekoladowe, bo inaczej wyjadłabym piksele z ekranu!!!!!!! :D Pycha! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś podobne wegańskie o smaku chałwy. Opłacało się mieszać i siedzieć w domu przez 6 godz.wyszły pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty