Chalka z twarogiem czyli Pasca - Slodki Czwartek odc.101

Zobaczyłam ja na jednym z blogów i od razu wiedziałam, że będzie gościła na naszym wielkanocnym stole. A potem... nie pamiętałam gdzie ja zobaczyłam i szukałam, i szukałam. 
Grunt, że znalazłam!!! 
Receptura pochodzi z blog I Adore Cynamon i jest tradycyjnym wypiekiem rumuńskim. 
Delikatne ciasto drożdżowe i pyszny sernik po środku czyli połączenie idealne :)

 



Chalka z twarogiem czyli Pasca

ciasto:
550 g mąki pszennej luksusowej
3 jajka
30 g roztopionego masła
7 g drożdży instant
250 ml mleka
70 g cukru
1/2 łyżeczki soli


Mleko podgrzewamy, aby było ciepłe, ale nie gorące.
Dodajemy cukier oraz drożdże. Mieszamy i odstawiamy na 5 minut.
Mąkę przesiewamy z solą do miski. Do suchych składników dodajemy "zaczyn" i jajka. Wszystko dokładnie łączymy.
Dodajemy masło i zagniatamy ciasto aż będzie elastyczne i gładkie.
Do naoliwionej miski przekładamy ciasto, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.
Po tym czasie ciasto zagniatamy i dzielimy na dwie części.
Pierwszą część rozwałkowujemy na kształt koła i wkładamy do tortownicy, której dno wyłożone jest papierem do pieczenia a boki wysmarowane masłem.
Drugą część dzielimy na trzy części i formujemy z nich wałki.
Zaplatamy z nich warkocz i wykładamy nim brzegi tortownicy, robiąc wianek. Środek ma pozostać pusty.
Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20- 30 minut do wyrośnięcia.
Przygotowujemy masę serową i nagrzewamy piekarnik do 190 st.C.


masa serowa:
250 g twarogu
1 jajko
50 g cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
do posmarowania:
jajko + łyżka mleka

Ser ucieramy w mikserze, lub blenderem, razem z cukrem do powstania gładkiej masy.
Dodajemy jajko oraz ekstrakt i dalej ucieramy.
Do wgłębienia wyrośniętego ciasta przekładamy nadzienie.
Jajko mieszamy z mlekiem i smarujemy nim warkocz.
Ciasto wstawiamy do nagrzanego pieca. Pieczemy 15 minut, po czym zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i pieczemy dalsze 40- 45 minut, aż patyczek wbity w środek ciasta będzie suchy.
Ciasto wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do wystygnięcia.


Komentarze

  1. hmmm... Smakowicie wygląda ;-) pozdrawiam . d.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie! Chyba zjadłabym całą sama hehe :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślisz, że taki ser z własnego wyrobu, z mleka prosto od krowy by się nadał do takiego wypieku? Niestety u mnie biały ser niedostępny i albo zrobi się samemu domowym sposobem albo nici z takich smakołyków! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle ze z takim domowym twarogiem byłaby jeszcze smaczniejsza 😊 Udanych wypieków 😊

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty