Placek z borowkami czyli Slodki Czwartek odc.89

Czereśnie i letnie truskawki jadłam w ilościach hurtowych, wiśnie przegapiłam, jagody pochłaniałam w jagodziankach u teściowej, borówki jeszcze są i korzystam z nich w rożnych kombinacjach. 
Miałam upiec ciasto z jabłkami ale niestety jabłek do ciasta w sklepie nie było, za to były borówki właśnie. 
Przepis na ciasto podpatrzyłam w KUCHNI wrześniowej. Dokonałam zmian kilku. 
Małżona nie zachwyciło wcale, stwierdził, że tłuste... ja bym powiedziała maślane i wilgotne. 
Mi smakowało.




Placek z borówkami

150 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
125 g masła
100 g cukru
szczypta soli
3 jajka
3 łyżki śmietanki 30 %
łyżeczka skórki startej z cytryny
kilka garść borówek amerykańskich
do posypania:
cukier puder i posiekane pistacje

Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia.
Masło ucieramy z cukrem i solą. Dodajemy skórkę.
Do puszystej masy dodajemy po jednym jajku i po trochu mąki z proszkiem.
Wlewamy śmietankę i mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do 175 st.C.
Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
Ciasto przekładamy do formy.
Pieczemy ok 40 minut. Po ostudzeniu ciasto posypujemy cukrem i pistacjami.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty