przepis na Ciastka czekoladowe z orzechami i żurawiną czyli Słodki Czwartek odc.81

Uwielbiam wszystko co czekoladowe, co z orzechami a te ciastka są potwierdzeniem moich zamiłowań. Przepis z książki "Cukiernia Lidla" a miseczka prosto z Domu Mokoszy :)


Ciastka czekoladowe z orzechami i żurawiną

170 g mąki pszennej
1 łyżeczka sody
140 g miękkiego masła (może być roślinne)
30 g kakao
1 jajko
kilka kropli ekstraktu waniliowego
150 g cukru trzcinowego
po 50 g posiekanych orzechów włoskich, czekolady białej i mlecznej (u mnie deserowa)
100 g suszonej żurawiny
szczypta soli

Masło ucieramy z cukrem. Dodajemy mąkę z sodą, kakao i jajko.
Dokładnie mieszamy.
Dodajemy posiekane orzechy i czekoladę oraz żurawiny i sól.
Mieszamy.
Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego.
Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko spłaszczamy.
Ciastka rosną więc zachowujemy odstępy.
Pieczemy je ok 12-15 minut w temp 190 st. (180 z termoobiegiem).
Im dłużej pieczemy tym robią się bardziej kruche, ja wolałam piec je krócej by zachowały wilgotny środek.


Komentarze

  1. Jak pięknie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja na diecie... ale to nic, w niedzielę sobie takie upiekę! :D Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne Ci wyszły. Mam tę książkę (a może i dwie), to zrobię, skoro mówisz, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciesze się, że miseczki się przydają :)
    A ja takie przysmaki poprosze na następny raz! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ciągle się zbieram do wypróbowywania przepisów z tejże ksiązki:) ... ale jak zacznę .... cudne ciacha:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty