Warzywa pod brokulowym beszamelem i migdalowa kruszonka

Jedną z książkowych pozycji jaka wzbogaciła mój kulinarny stosik jest "Gotuj sprytnie jak Jamie". O samej książce napiszę już niebawem. Dzisiaj zapraszam na pierwsze z wielu dań jakie postanowiłam ugotować w oparciu o nią.
Zapiekanka ta wymaga sporo wysiłku ale swoja strukturą i smakiem przewyższa inne warzywne jakie jadłam do tej pory. Wspaniale komponuje się sos beszamelowy z czosnkiem i brokułem, ser cheddar oraz migdałowa kruszonka, a wszystko to opływa i oblepia kalafiora, marchew i ziemniaki. Mój smakowy raj!


Warzywa pod brokulowym beszamelem i migdałowa kruszonka 

2 ząbki czosnku
po 50 g masła i mąki
500 ml mleka
500 g brokuła
75 g cheddara
ok 1 kg warzywa (kalafior i ziemniaki pokrojone w małe kawałki, marchew w cienkie plasterki)
2 kromki chleba
2 gałązki tymianku
25 g płatków migdałowych
oliwa
sól, pieprz

Czosnek obieramy i kroimy w plasterki, razem z masłem wkładamy go do garnka. Gdy masło się rozpuści, wrzucamy mąkę i mieszamy wszystko na gładką pastę. Stopniowo wlewamy mleko. Mieszamy trzepaczka by uzyskać gęsty sos beszamelowy.
Brokuła kroimy na małe kawałki i wrzucamy do sosu. Gotujemy go do miękkości ok 20 minut mieszając i ew. podlewając wodą.
Po tym czasie wszystko miksujemy lub rozgniatamy. Doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy z połową startego sera.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Warzywa układamy w naczyniu do zapiekania. Polewamy brokułowym sosem, posypujemy resztą sera.
Chleb i migdały miksujemy w malakserze na okruszki, mieszamy z sola i pieprzem oraz łyżką oliwy.
Kruszonka posypujemy zapiekankę.
Pieczemy ok godziny aż wszystkie warzywa będą miękkie a wierzch ładnie zrumieniony.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty