Razowe Ciasto Marchewkowe z kokosowa polewa czyli poWeekendowe Lakocie odc.69

Pierwsze ciasto jakie zachwyciło mnie przy przeglądaniu "Mojej małej francuskiej kuchni" Rachel Khoo. Od razu wiedziałam, ze je upiekę.
Było kolejnym marchewkowym jakie popełniłam. Mi smakowało bardzo. Niestety chyba dzięki mące razowej lekko się kruszyło ale w smaku genialne, z apetyczna biała polewą i wiórkami kokosowymi.


Razowe Ciasto Marchewkowe z kokosowa polewa

160 g miękkiego masła
200 g brązowego cukru, u mnie trzcinowy
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka mielonego imbiru
1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
skórka otarta z 1 pomarańczy
1 łyżeczka soli
4 jajka
120 ml jogurtu naturalnego
400 g obranej i startej na grubych oczkach marchewki
400 g maki pszennej, razowej
4 łyżeczki proszku do pieczenia, dałam 3 i tak ładnie urosło
polewa:
125 ml śmietanki kremówki
2 łyżki cukru pudru
wiórki kokosowe do posypania

Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Masło ubijamy mikserem z cukrem, przyprawami, skórką i solą.
Ciągle ubijając dodajemy po jednym jajku. Wlewamy jogurt oraz wsypujemy startą marchewkę.
Następnie łączymy mąkę z proszkiem i nadal miksując dodajemy do masy marchewkowej.
Ciasto przekładamy do tortownicy o średnicy 20 cm. Powinna być wysmarowana masłem a dno wyłożone papierem do pieczenia.
Ciasto wygładzamy i wstawiamy do piekarnika. Powinno się piec minimum godzinę. Sprawdzamy patyczkiem czy jest gotowe.
Po wyjęciu z piekarnika ciasto powinno trochę ostygnąć w formie. Przekładamy je na kratkę i tam stygnie całkowicie.
Robimy polewę. Przyznam szczerze, że miałam z nią mały kłopot. W przepisie miałam tylko wymieszać kremówkę z cukrem pudrem, niestety u mnie śmietana miała bardzo płynna konsystencję i na polewę całkiem sie nie kwalifikowała. Dlatego też ubiłam ją nieco choć nie całkiem na sztywno. Dzięki temu użyłam połowę ilości zalecanej śmietany (125 zamiast 250 ml).
Ostudzone ciasto smarujemy śmietaną z cukrem i posypujemy obficie wiórkami. Ja swoje trzymam w lodówce :)




Komentarze

  1. To ciasto wygląda fantastycznie a jego struktura jest taka jaką lubię :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty