Penne w sosie carbonara z wedzona makrela czyli Srodowe Rybki odc.50

Dawno nie robiłam nic z rybą w roli głównej. Planując obiady na ubiegły tydzień zajrzałam do książki "Gotuj sprytnie jak Jamie" i już wiedziałam, że muszę przygotować ten makaron. 
Prosty w wykonaniu, bardzo smaczny i w gruncie rzeczy zaskakujący w smaku. Jadłam ja, jadły i dzieci więc chyba warto spróbować...


Penne w sosie carbonara z wedzona makrela

320 g penne
1 szalotka
1 cukinia
2 gałązki świeżego rozmarynu
150 g wędzonej makreli, bez skóry i ości
oliwa
2 jajka
100 ml mleka
40 g parmezanu
1 cytryna

Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Cebule obieramy i kroimy w plasterki. Cukinie przekrawamy wzdłuż na 4 części i pozbawiamy części nasiennej, kroimy pod skosem na kawałki wielkości makaronu. Rozmarynowe listki siekamy a makrele kroimy na kawałki.
Cebulę i cukinię podsmażamy na łyżce oleju, doprawiamy solą i pieprzem, po 5 minutach dodajemy do nich makrelę i rozmaryn. Całość smażymy dalsze 5 minut. Wszystko powinno się zezłocić.
W tym czasie mieszamy mleko z jajkami i startym parmezanem. Zachowujemy 100 ml wody z gotowania makaronu. Makaron odcedzamy i dodajemy do makrelowej masy. Mieszamy.
Patelnię zdejmujemy z ognia, dolewamy trochę wody z gotowania makaronu. Szybko wlewamy masę jajeczną i mieszamy całość by sos zgęstniał i stał się jedwabisty i pokrył cały makaron. 
Nakładamy na talerze, posypujemy startym serem i pieprzem i koniecznie skrapiamy cytryną.



Komentarze

  1. Czuję że i nam bardzo by smakował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Już wiem co jutro będzie u mnie na obiad :-) Tylko zamiast makreli będzie z pstrągiem, bo właśnie wyjęłam go z wędzarki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja własnie skończyłam przerabiać wędzoną makrelę na pastę do kanapek... Mogłam wcześniej do Ciebie zajrzeć i byłby obiad na jutro. Zapisuję przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty