Kaszanka z jablkami zapiekana w ciescie

Jak stwierdził Małżon "ciekawe połączenie smaków". Miał rację. 
Maślane, rozwarstwiające się, słodkie ciasto, z kwaśnym jabłkiem i słonawą kaszanką okazało się niebywale pyszną kolacją. 
Był to jeden z pierwszych przepisów wypatrzony w najnowszej książce Rachel Khoo "Moja mała francuska kuchnia".



Kaszanka z jablkiem zapiekana w ciescie

ciasto:
250 g mąki
szczypta soli
2 łyżki oleju
120 ml ciepłej wody
cukier

nadzienie:
200 g kaszanki, bez skórki
1 kwaśne jabłko, obrane i pokrojone na plasterki
75 g masła, roztopionego
4 łyżki cukru

W misce łączymy mąkę z solą, dolewamy olej i wodę, mieszamy ręką. Ciasto powinno ulepić się w kulę. Ciasto zagniatamy ok 5 minut mikserem lub w malakserze. Owijamy folią i trzymamy ok godziny w temperaturze pokojowej.
Piekarnik nagrzewamy do 200 st.C. Na stolnicy a najlepiej na stole delikatnie rozsypujemy make. Ciasto bierzemy w dłonie i lekko nim kręcąc rozciągamy je na boki. Ciasto kładziemy na stole i dalej rozciągamy. Powinno być bardzo cieniutkie i mieć rozmiar 60 na 90 cm. Mi nie udało się aż tak rozciągnąć. Ciasto smarujemy masłem. Przekrawamy na dwa paski. Każdy pasek znowu skrapiamy masłem i posypujemy łyżka cukru. Składamy krótszy bok do krótszego. 
Naczynie do zapiekania o średnicy ok 20 cm wykładamy papierem. Wkładamy jeden z kawałków ciasta. Skrapiamy masłem i posypujemy łyżką cukru. Układamy jabłka i kaszankę, przykrywamy drugim kawałkiem ciasta. Boki dokładnie powinny owijać nadzienie, wkładamy je również pod spód ciasta. Smarujemy masłem i posypujemy ostatnia łyżką cukru.
Pieczemy ok 30 minut. Przed podaniem lekko studzimy na kratce.


Komentarze

  1. Mój mąż uwielbia kaszankę. Muszę mu zrobić bo wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany!
    Jakie egzotyczne połączenie! Lubię takie niespotykane zestawienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kaszana! :D I to w dobrym tego zwrotu znaczeniu! NIeźle to wygląda, jestem w szoku, co można zrobić z takiej zwykłej, niezbyt lubianej kaszanki! Jesteś Mistrzynią kuchni!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty