Warzywa w lekkiej marynacie

Pytałam Was o to jakie przepisy powinny pojawić się w pierwszej kolejności. Oprócz Brownie pisaliście o marynatach. Otóż dzisiaj chciałam Wam przedstawić Pana Kalafiora w lekkiej marynacie z korzenna nutą. Proporcje marynaty ściągnęłam z tego co mówił Grzegorz na warsztatach Dobrej Wołowiny, na których byłam pod koniec sierpnia. Można w niej marynować każde warzywa, zarówno na szybko jak i do słoików. U mnie w roli zamarynowanej wystąpił kalafior i czerwona cebula.


Warzywa w lekkiej marynacie

warzywa, u mnie 2 czerwone cebule i mały kalafior, same różyczki
(warzywa muszą być blanszowane, na ok 1-3 minuty wrzucamy je do wrzątki i gotujemy a następnie odsączamy)

marynata:
po 1 szklance cukru i octu winnego
2 szklanki wody
kilka goździków
kawałek laski cynamonu

Składniki marynaty zagotowujemy, mieszamy i pyrkoczemy by cukier się rozpuścił.
Blanszowane warzywa wkładamy do wyparzonych słoików. Zalewamy marynatą i zakręcamy. Odstawiamy na 5 minut do góry dnem. Odwracamy i czekamy aż ostygnął. Wówczas chowamy w ciemne i chłodne miejsce.

Jeśli chcemy przygotować szybka marynatę wystarczy ze blanszowane warzywa włożymy do marynaty i poczekamy pół godziny.




Komentarze

  1. Właśnie tego szukałam ;-) Dzięki Wiewióra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po jakim czasie warzywa są gotowe do jedzenia i przejdą marynata i czy może to być np. ocet jablkowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, może to być ocet jabłkowy :) tak jak pisałam pod koniec posta warzywa będą gotowe już po 30 minutach od zalania marynatą, jest to marynowanie na szybko, niekoniecznie do słoików choć ja włozyłam je w słoiki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty