Jesienne Pankejki dyniowe z miodem i orzechami czyli Niedzielne Sniadanie odc.45

Godzina siódma rano, na jednej patelni skwierczą naleśniki, na drugiej pankejki. 
Czy warto tak zaszaleć o poranku? WARTO! Szczególnie w przypadku placuszków. 
Dyniowe, korzenne, delikatne i puszyste. Syncio na dwa śniadania pożarł 8 sztuk co jest chyba najlepszą ich rekomendacją.
Przepis z wrześniowej KUCHNI. U nas w wersji nie wegańskiej, lekko zmienionej.


Pankaces dyniowe z miodem i orzechami

250 ml mleka roślinnego (u mnie kefir)
1 łyżka octu jabłkowego (pominęłam)
6 łyżek puree dyniowego
1 łyzka oleju
1,5 łyżki cukru
po pół łyżeczki cynamonu i imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
170 g razowej maki pszennej (u mnie 120g)
40 g maki pszennej typ 450 (u mnie 90 g)
po 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej i proszku do pieczenia
szczypta soli
do podania:
posiekane orzechy
miód lub syrop klonowy

Do mleka dolewamy ocet, mieszamy i odstawiamy by mleko się ścięło.
Ucieramy puree dyniowe z olejem i cukrem, dodajemy mleko i mieszamy.
Stale mieszając dodajemy resztę składników. Jeśli ciasto jest zbyt gęste dodajemy trochę mleka (ja korzystałam z kefiru i dolewałam wodę). Placuszki smażymy na rozgrzanym oleju bu z obu stron się ładnie zrumieniły.
Podajemy polane miodem i posypane orzechami.





Komentarze

  1. ..oj oj kuszącą wyglądają:) Przyjemnej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie na kolację będą placki gryczane:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A co to jest to puree z dyni??? Taka świeża zblendowana, czy ugotowana i zblendowana? Czy utarta na tarce? Mam wielką chęć wypróbować, tylko ta forma dyni mnie zastanawia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pure z dyni to wg mnie jest np upieczona i zmiksowana albo rozgnieciona widelcem dynia :) bardzo fajna sprawa do wszelkich wypieków i sosów :)
      pozdrawiam i smacznego!

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty