Walka z Muszkami owocowkami i Orzechowo-czekoladowe ciasto ze sliwkami

Zakwas na chleb, małosolne ogórki i świeże owoce takie jak śliwki czy jabłka przyciągają  rzesze małych i wrednych muszek. I jak sobie z nimi poradzić? Jak się ich pozbyć bo przecież nie są planowanymi gośćmi w naszej kuchni?
Rozwiązanie jest banalnie proste, słyszałam o nim już kiedyś a wczoraj postanowiłam sama zawalczyć gdyż muszki w zakwasie wcale mnie nie ucieszyły.
Do słoiczka nalałam centymetr octu winnego, dolałam kilka kropli płynu do naczyń i postawiłam w newralgicznej strefie kuchennej. Dzisiaj rano na dnie słoiczka znalazłam całe stadko, czyli ponad 20, owadów. Metoda genialna!
Także wczoraj upiekłam przepyszne ciasto. Dzień był ciężki i intensywny, Córcia zaliczyła spanie u przyjaciółki, cały dzień spędziła na podwórku, my również odwiedziliśmy plac zabaw, było też kino z najnowszym Dzwoneczkiem w roli głównej, więc ciacho wyszło z pieca dopiero wieczorem. Rano zrobiłam zdjęcia a jutro zapraszam Was po przepis.
Smak ciasta jest nasycony czekolada i orzechami, podkręcają go śliwki. Jest wilgotne i sycące. Wspaniałe!



Komentarze

  1. Ciasto wygląda pysznie:))) sposób na muszki bardzo prosty i jeśli skuteczny to już pełnia szczęścia, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh... u mnie też walka z octówkami. Ma sa kra :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Całe lato bez owocóki a teraz massssakra !
    Dziękuję za przepis pogromu- spróbuję!
    Jak oceniasz Dzwoneczka???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda teraz muszki szaleją! a Dzwoneczek bardzo mi się podobał, tzn całej rodzinie, nawet Małżonowi :) i piraci i wróżki, połączenie świetne :)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie. Muszki owocowe też mnie dobijają, więc skorzystam z porady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patent stosuje co roku i działa jak nic innego! polecam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty