Ryzowy Mus Truskawkowy czy Lody? bezmlecznie i bezglutenowo

Na śniadanie, deser, podwieczorek czy lekka kolację. Lekko i pysznie, sezonowo, truskawkowo ale przede wszystkim bardzo zdrowo!!! bezglutenowo, bezmlecznie i bez cukru. Moje dzieciaki były zachwycone!
Pomysł podpatrzyłam w ekscentrycznym parowarze, troszkę go zmodyfikowałam, część musu stała się lodami a drugą zjedliśmy tak po prostu :) idealna alternatywa dla nadmiaru ugotowanego ryżu.


Ryżowy mus truskawkowy lub lody

300 ml ugotowanego ryżu
100 ml mleka ryżowego (lub bez laktozowego, lub innego roślinnego)
słodzidło do smaku (ksylitol, stewia, słodzik lub cukier)
15 truskawek
1/2 bardzo dojrzałego banana
mięta i truskawki do dekoracji

Ryż wkładamy do pojemnika blendera. Truskawki kroimy na mniejsze kawałki jeżeli to konieczne i wkładamy do pojemnika z ryżem. Dodajemy słodzidło, banana i mleko, zaczynamy blendować. W trakcie blendowania sprawdzamy czy mus jest wystarczająco słodki. Możemy dodać więcej truskawek lub banana wg własnego uznania. Mus wkładamy do miseczek, dekorujemy i schładzamy.
Jeśli chcemy zrobić lody wkładamy mus do foremek i wkładamy patyczek. Zamrażamy.




Komentarze

  1. O! Chyba muszę szybko blender umyć i to zrobić! Tylko ja oczywiście bez ryżu, za to za kaszą jaglaną:)))
    Przed chwilą ukręciłam mus "czekoladowy" bez czekolady, wege i bezglutenowy, posłodziłam miodem. Chłodzi się w lodówce. Jest tak nieprzyzwoicie smaczny, że pojemnik i blender wylizywałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę mus i lody!
    Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  3. teraz to mam smak na obie rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty