Bezglutenowa granola krowkowa czyli Niedzielne śniadanie odc.34

Po tych wszystkich chlebach, bułkach i bułeczkach jakie piekę na śniadania przychodzi dzień, że mam ochotę na coś mniej zapychającego i jem płatki. Czasem kukurydziane z miodem i mlekiem ale często wcinam granolę. Zawsze własnego wypieku, ostatnio bezglutenową. Dzieciaki też mają na nią chrapkę ale w tym wypadku im odmawiam bo mleczna...


Bezglutenowa granola krówkowa

po 30 g migdałów mielonych i ekspandowanego amarantusa (u mnie z miodem)
10 g płatków lnianych
130 g płatków owsianych (bezglutenowych)
po garści orzechów nerkowca i laskowych
80 g masy krówkowej
20 g oleju
szczypta soli

Wszystkie składniki mieszamy dokładnie w misce. Nagrzewamy piekarnik do 160 st.C. Płatki wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy je 10 minut, mieszamy i dopiekamy kolejne 10 minut. Powinny zrobić się złote.
Wyjmujemy i studzimy a następnie przekładamy do słoika lub puszki. Możemy wymieszać z rodzynkami czy żurawiną.

Komentarze

  1. Płatki lniane? A gdzie to nabyłaś? Pierwszy raz słyszę o czymś takim, ale już mi się podoba::)
    jm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. płatki lniane to jak zauważyłam coś na kształt zmiażdżonych ziaren siemienia, były w mojej eko paczce co wygrałam :) o takie: http://sklep.ekoprodukt.pl/produkty_bezglutenowe/produkty_sniadaniowe/platki_lniane.html

      Usuń
  2. Już je kiedyś jadłam, rzeczywiście warte schrupania :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty