Rozgrzewajaca Pomidorowa z Soczewicą, Ziemniakami i Fetą czyli Zupowy Wtorek odc.36

Brrrr... ależ ja dzisiaj zmarzłam latając z wózkiem po wsi. Odprowadziłam Córcie i jej kumpelkę do szkoły i jeszcze spraw kilka się napatoczyło. Z językiem wywieszonym, z bólem pleców, ryczącym Synciem i z zimnym nosem wróciłam do domu. Co za szczęście, że rano ugotowałam zupę... i to nie byle jaką!


Bardzo pożywną, gęstą i rozgrzewającą. Jej głównym składnikiem jest czerwona soczewica i ziemniaki ale znajdziecie w garnku również paprykę i pomidory. Córci dałam do spróbowania i orzekła, że pyszna, ukryłam tylko obecność papryki i soczewicy bo same słowa zniechęcają ją nieco. Wierzy, że pływa w niej starta marchewka... stosujecie czasem takie podstępy???
Przepis znalazłam w KUKBUKu listopadowym bodajże. Wprowadziłam troszkę zmian w proporcjach i tym samym wznawiam moje Zupowe Wtorki!!!


Pomidorowa z Soczewicą, Ziemniakami i Fetą

3/4 szkl. czerwonej soczewicy, opłukanej
1 cebula, posiekana
1/2 czerwonej papryki, pokrojonej w kosteczkę
3 spore ziemniaki, obrane, pokrojone w kostkę
2 łyżki oliwy
1 posiekany ząbek czosnku
1 łyżka przecieru pomidorowego
szczypta pieprzu cayeńskiego
3 szklanki bulionu warzywnego
1 liść laurowy
1 puszka pomidorów, całych
sól, pieprz
1 łyżeczka świezych listków tyminaku
ser feta do pokruszenia, u mnie owczo-kozia

W sporym garnku rozgrzewamy oliwę. Wkładamy cebulę i czosnek, i lekko rumienimy.
Dodajemy przecier, paprykę i pieprz cayenne. Mieszamy i chwilę smażymy mieszając. Dolewamy bulion, wkładamy pomidory wraz z zalewą, wrzucamy ziemniaki, soczewicę i liść laurowy. Doprawiamy do smaku sola i pieprzem. Gotujemy ok 15 minut, by ziemniaki były miękkie. Wrzucamy tymianek i gotujemy mieszając minutę lub dwie. Podajemy z pokruszoną fetą i listkami tymianku.


Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty