Makaron Penne z Pieczarkami i Boczkiem

Syncio zrobił mi wczoraj niespodziankę i poszedł wcześnie spać. Zrobiłam sobie kubek mojej ukochanej adwentowej herbaty, założyłam okulary, wzięłam w dłoń "Dzień miodu" i usiadłam na kanapie obok kaloryfera. Czytałam, odpływałam w inny świat, przesycony zapachami i smakami, których jeszcze nie poznałam... czytałam i czułam jak moje soki żołądkowe wariują, poczułam wilczy głód! 
Na szczęście w planach miałam sycące danie makaronowe szybkie w przygotowaniu i bardzo smakowite. Trochę bardziej dla Niego niż dla mnie ale pyszne to na pewno. Przepis z lutowego numeru KUCHNI, z dodatku o makaronach.



Makaron Penne z Pieczarkami i Boczkiem

200 g pieczarek
2 łyzki oliwy
2 ząbki czosnku
100 g chudego boczku
125 ml białego wina
5 łyżek rzecieru pomidorowego
1 łyżka grubo posiekanych listków bazylii
sól, pieprz
400 g makaronu penne
ew. posiekany szczypiorek do dekoracji lub długo dojrzewający ser do posypania

Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Pieczarki obieramy i kroimy. Odparowujemy na suchej patelni. Dodajemy oliwę i czosnek i przesmażamy chwilę. Na osobnej patelni podsmażamy boczek by stał się rumiany i chrupiący.
Boczek dokładamy do pieczarek. Podlewamy winem i gotujemy bez przykrycia aż połowa płynu odparuje.
Dodajemy przecier, bazylię, doprawiamy solą i pieprzem.
Dorzucamy odcedzony makaron, ew. dolewamy odrobinę wody z jego gotowania by sos lepiej pokrył makaron. Całość posypujemy serem lub szczypiorkiem i podajemy póki gorące.


Komentarze

  1. świetna danie, bardzo lubię takie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co to jest herbata adwentowa??
    Przepis brzmi bardzo apetycznie. Przypomniało mi się jak kiedyś chciałam kupić chudy boczek. Sprzedawczyni mnie ofuknęła, że nie ma czegoś takiego. Ja jednak twierdzę, że jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już spieszę z odpowiedzią :) herbata adwentowa to moja ukochana od ok 15 lat mieszanka jaka kupuje w jednej z herbaciarni :) występuje ona w tymże sklepie tylko w okresie zimowym a nawet tylko świątecznym :) http://demmers.iai-shop.com/product-pol-292-Herbata-Adwentowa.html
      a boczek chudy można kupić choć rzadko sie zdarza :)

      Usuń
  3. A co u Ciebie tyle boczku ostatnio?Nosisz okulary?!
    Pozdrawiam z Krasnika
    jm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noszę do czytania :) a boczek... hmmm... tak jakoś mam ze staram się zużyć wszystko co zacznę a rozpoczęłam kawałek boczku więc i przepisy sa z boczkiem ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty