Ciasto dyniowe z Żurawiną i Orzechami czyli Słodki Czwartek odc.29

Zapachniało dzisiaj u mnie korzennymi przyprawami. Oczy cieszyły się czerwienią żurawiny a zęby chrupiącymi orzechami. Przygotowałam ciasto z dyni, która na stałe zamieszkała w mojej lodówce. Podobnie jak uwielbiam marchewkowce tak i pokochałam to ciasto! bardzo wilgotne, mocne, konkretne w smaku. Idealne na jesienne wieczory z kubkiem gorącej herbaty w ręku. Przepis z Kornikowej Kuchni.

Ciasto dyniowe z Żurawiną i Orzechami

210 g dyni startej na tarce o małych oczkach
75 g płynnego masła
80 ml wody
2 jajka roztrzepane
225 g mąki pszennej
150 g cukru
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu
łyżeczka gałki muszkatołowej mielonej
pół łyżeczki imbiru mielonego
szczypta soli
40 g orzechów włoskich lub pekan posiekanych
60g suszonej żurawiny

Ciasto przygotowujemy przez połączenie składników mokrych z suchymi. W jednej misce mieszamy: jajka, dynię, masło, wodę za pomocą drewnianej łyżki. W drugiej zaś umieszczamy wszystkie składniki suche: mąkę, cukier, sodę, proszek do pieczenia, przyprawy, orzechy i żurawinę. Dokładnie mieszamy całość i dodajemy do pierwszej miski ze składnikami mokrymi, mieszamy wszystko łyżką do połączenia składników.
Ciasto przekładamy do natłuszczonej keksówki i wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. 
Według przepisu powinniśmy piec godzinę, jednak ja wyjęłam swoje ciasto z piekarnika po 30 minutach i było idealne. Studzimy na kratce.  


Komentarze

  1. Wyglada pysznie. Nie jadlam jeszcze dyniowego ciasta. Pewnie wkrotce sie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam bardzo! właśnie zniknął kolejny kawał w brzuchach małych łakomczuchów :)

      Usuń
  2. Szanowna Pani Marianno,a ta dynia to jakaś konkretna ??? Czy jak leci pierwsza z brzegu ????
    pozdro
    Madzika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Madziko! ja używam przeważnie dyni hokkaido, małej, aksamitnej w smaku i prostej w obsłudze. Lubie jej orzechowy posmak :) inna czy będzie dobra? nie wiem bo nie robiłam :(

      Usuń
    2. ach to się sprawa wyjaśniła :) dzięki Marianko,miło będzie dla odmiany ciasto z dyni zrobić :)

      Usuń
  3. Wspaniałe ciasto! Bardzo podoba mi się tutaj dodatek żurawiny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto dyniowe!
    Pysznie mnie kusisz...

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie za takie ciasta kocham jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie zapachniało nie tylko jesienią, ale ... piernikiem świątecznym ...
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie dyniowe ciasta :) Akurat ja jesienną chandrę !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty