Wielkanocny post zbiorczy czyli Sernikowo i śnieżnie

Miał to być pracowity dzień. Jako ten, który od samego początku zapowiada się na bardzo długi, już w południe dał mi odetchnąć.
Miałam nie siadać do laptopa, nie pisać o tym co u nas na stole. Pomyślałam, że przecież w blogosferze tyle serników, babek i wielkanocnych smakołyków, że nawet ja już nie mam siły przeglądać tego wszystkiego, więc i Wam moich wypocin świątecznych brakować nie będzie.
A jednak szybko uwinęłam się z wypiekami, zmianą pościeli, myciem kwiatków itp i włączyłam komputer...
Postanowiłam napisać post o tym co będzie u nas, w azylu, i o tym czego spodziewam się u teściów na śniadaniu niedzielnym. Będzie to lista a przepisy tylko dwa. Sernikowe bo i mi dzisiaj sernikowo i ta biel za oknem... reszta dla chętnych na rok następny w najbliższym czasie :)


Powstały:
Pasztet ze śliwkami
Ćwikła
Sernik rodzynkowy z earl greyem, na pełnoziarnistym spodzie
Mini babeczki serowe z bakaliami
Mini mazurki kajmakowe z żurawinami

Powstaną:
Sałatka tzw. OSTRA
Sałatka z wędzonym pstrągiem i ziemniakami
Babka Śmietankowa z konfiturowymi wiśniami
Twarożek wiosenny
Chleb razowy z ziarnami

a na śmigusowy obiad podam Szynkę pieczoną w miodzie z Surówką z białej kapusty i pieczonymi ziemniakami

u teściów na niedzielne śniadanie barszcz z zakwasu buraczanego z mięsno jajeczna wkładką :) dla mnie coś wyjątkowo wyjątkowego i niestety w tym roku nie do zjedzenia :(

Jako pierwsze proponuję Mini Babeczki Serowe z Bakaliami. To pomysł dla tych, którzy sernika nie planowali ale jednak ich naszło :) szybkie, łatwe i bardzo pyszne!!!



MINI BABECZKI SEROWE Z BAKALIAMI

250 g twarogu 3 razy mielonego
po łyżce masła i cukru trzcinowego, ew masy kajmakowej
1/2 łyżki kaszy manny
szczypta proszku do pieczenia
po garści płatków migdałowych, posiekanej czekolady, ulubionych pokrojonych grubo orzechów
posiekane 3 morele
ew. inne ulubione bakalie
ew. kilka herbatników

W misce ucieramy wszystkie składniki na puszystą masę.Do foremki wrzucamy pokruszone herbatniki i nakładamy serowa masę.
Babeczki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do180 st.C i pieczemy ok 25-30 minut. Trzeba stan upieczenia sprawdzić patyczkiem. Studzimy w foremkach.

Drugą serową propozycją jest sernik. Też prosty w przygotowaniu. Na ciasteczkach, dość puszysty i lekki. Jest to moja modyfikacja sernika pomarańczowego jaki piekłam w zeszłym roku.


SERNIK RODZYNKOWY Z EARL GREYEM, NA PEŁNOZIARNISTYM SPODZIE

Spód:
150 g herbatników Digestive
55 g masła

Masa serowa:
750 g sera mielonego z wiaderka
1/2 szkl. cukru
1 budyń śmietankowy
2 jajka
100 g rodzynek

2 łyżki mocnej herbaty earl grey

Masło rozpuszczamy i studzimy. Herbatniki tłuczemy na okruszki, dodajemy masło i mieszamy. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na pół godziny.
Tortownicę o średnicy 26 cm wykładamy papierem do pieczenia, wsypujemy pokruszone herbatniki i rozkładamy równomiernie na spodzie ugniatając łyżką. 
Ser, cukier, jajka, proszek budyniowy, rodzynki i herbatę delikatnie miksujemy w misce i wylewamy na przygotowany spód. 
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C. Wstawiamy ciasto i pieczemy ok. 50 minut. Po wyjęciu studzimy. Możemy polać ulubiona polewą.

Komentarze

  1. No i earl greyem mnie zaskoczylas, w wielkiej blogosferze ani jednego takiego! I wiedz to, jestes wyjatkowa, ludzie Cie czytaja, czerpia inspiracje i po cichu zazdroszcza umiejetnosci;) milych spokojnych swiat! Glad påsk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Ci za tak miłe słowa :) cieszę się, ze mogę inspirować, poniekąd po to jest ten blog :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty