Łososiowe kulki z Ryżem czyli Środowe Rybki odc.7 + Surówka z Miodowym Dressingiem i Orzechami

Małżon kupił wielki płat łososia. Podzieliłam go na kawałki i zamroziłam. 
Wczoraj postanowiłam wykorzystać część ale okazała się zbyt duża jak na jedną zupę. 
Dzisiaj wykorzystałam jego kolejną porcję. Przeglądając rożne blogi wpadłam na pomysł by zrobić z łososia kuleczki a żeby były bardziej treściwe połączyłam mięso z ryżem. Kuleczki są złociste, wilgotne w środku a na dodatek idealne jako przekąska, same w sobie lub tylko z surówką.


ŁOSOSIOWE KULKI Z RYŻEM

pół szklanki ugotowanego ryżu
1 żółtko lub 1 jajko przepiórcze
pół czerwonej cebulki
łyżka posiekanego koperku
łyżeczka skórki otartej z cytryny
250 g kawałek łososia, bez skóry i ości, zmielony
sól, pieprz do smaku
bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia

Składniki kulek łączymy w misce. Wilgotnymi dłońmi formujemy kuleczki wielkości orzecha i obtaczamy je w bułce tartej.
Smażymy je na rumiano, na patelni z odrobiną oleju. U mnie trwało to w sumie ok. 8 minut. 
Podajemy z surówką.

SURÓWKA Z KAPUSTY PEKIŃSKIEJ Z MIODOWYM DRESSINGIEM I ORZECHAMI

pół małej kapusty pekińskiej, poszatkowanej
1/2 czerwonej cebulki, posiekanej
pół marchewki, starej 
łyżka oliwy
łyżka soku z cytryny
łyżka miodu
garść orzechów włoskich, uprażonych

Warzywa wrzucamy do miski solimy i pieprzymy, odczekujemy pół godziny jeśli chcemy by zmiękły. Dodajemy dressing zrobiony z oliwy, miodu i soku z cytryny. Mieszamy. 
Posypujemy uprażonymi orzechami i podajemy. Ewentualnie możemy dodatkowo polać całość strużką miodu.

Komentarze

  1. Wow!
    Jestem już po lanczu,ale tak smakowitemu daniu bym nie przepuściła.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za tak entuzjastyczne słowa :) pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. no bardzo fajny pomysł :) jestem pewna, że mojemu dziecku ryba w takiej formie na pewno by pasowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córci smakowały bardzo :) dzięki za miłe słowa ;)

      Usuń
  3. pyszny i ciekawy pomysł na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna musi być ryba w takiej postaci:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak, czasem szuka się czegoś na kolacje, czegoś dobrego a zarazem oryginalnego, to właśnie dzisiaj robię i twoje kulki wpasowały się jak ulał. Aż Pinowałam, żeby mi przepis nie umknął.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, dziękuję za te słowa :) i polecam kuleczki bo są pełne smaku :)

      Usuń
  6. Super pomysl te lososiowe kulki!:) I juz nie trzeba zadnego "zapychacza", bo w srodku jest ryz;)
    Zapisuje!;)
    Pozdrowionka!:*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty