Muffinkowe śniadanie z Boczkiem i Cheddarem

Na cięższe śniadanie lub sycąca kolację. Miłośnikom rumianego boczku i ciągnącego sera. Przymierzałam się do nich od dawna i w końcu wczoraj zrobiłam i polecam bo są naprawdę pyszne :)
Przepis pochodzi z bloga Kulinarna Piniata.



100 g margaryny Kasia rozpuszczonej i ostudzonej
225 g mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
125 g sera żółtego startego ( u mnie pół na pół mozzarella i cheddar)
2 jajka (u mnie 2 przepiórcze)
125 ml mleka
100 g bekonu (u mnie chudy boczek)
1 ząbek czosnku


Boczek kroimy w kostkę i z posiekanym czosnkiem smażymy na patelni by stał się rumiany. 
Do naczynia wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, boczek, 100 g sera i mieszamy. 
Do drugiego naczynia wbijamy jajka, dodajemy mleko i Kasię. 
Wlewamy płynne składniki do suchych, cały czas mieszając. Gdy składniki są już wystarczająco połączone doprawiamy solą i pieprzem. Ciasto jest dość gęste.
Przekładamy je do wyłożonych papierem do pieczenia foremek i posypujemy wierzch resztą sera. Pieczemy w temperaturze 175 stopni przez 15-20 min.

Komentarze

  1. Czy można sobie wyobrazić pyszniejsze śniadanie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm ;) Przydałyby się na drugie śniadanie do pracy ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. gdyby ktoś mi zrobił takie pyszności na śniadanie, mmm pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam śnaidaniowe muffinki. Idealne jako dodatek do kawy. A najlepsze jeszcze ciepłe, przekrojone i posmarowane masełkiem. Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty