Babeczki z budyniem i owocami

Kiedy byliśmy u mego ojca w szpitalu tuż przed wizytą wstąpiliśmy do cukierni. Kupiliśmy, jak się okazało niezbyt świeże, pączki, rogalika z budyniem i babeczkę. I o tej ostatniej dzisiaj chce wspomnieć. Pożarła ją moja Córcia. Tym samym okazało się, że lubi ciastka z budyniem a jednocześnie wpadłam na pomysł upieczenia własnoręcznego takowych babeczek. 
Na ciasto wykorzystałam zmodyfikowany przepis mej teściowej na spód szarlotkowy, do środka włożyłam budyń, ot taki z papierka, dodałam trochę jagód i już. Pyszne babeczki gotowe.


2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. cukru
110 g masła
2 łyżki śmietany
2 żółtka
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

1 budyń waniliowy lub śmietankowy na 500 ml mleka
300 ml mleka
ew. owoce, u mnie mrożone jagody

Składniki ciasta zagniatamy i wylepiamy nim 15 foremek do babeczek wcześniej wysmarowanych masłem. 
Gotujemy budyń ale nie w 500 ml mleka tylko w 300 by był gęsty. Nakładamy po łyżce budyniu do każdej foremki. Wsypujemy bądź wkładamy owoce i przykrywamy resztą ciasta.
Pieczemy 25-30 minut w 180st.C.

Komentarze

  1. Babeczki na pewno pyszne, jednak ja nie przepadam za budyniem z proszku... Jedyny budyń jaki mi smakuje, to taki gotowany przez moją mamę, prawdziwy budyń. Babeczki wyglądają smakowicie, więc po modyfikacji (zamiana budyniu proszkowanego na prawdziwy) kiedyś je upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc babeczki były robione "na szybko" i dlatego pojawił się w nich budyń z torebki... Jeśli mam ochotę na cudowny, kremowy budyń też robię go sama.
      Do 350 ml mleka wkładam przekrojoną laskę wanilii i mleko zagotowuję. W tym samym czasie 150 ml mleka mieszamy z trzema łyżkami cukru (tak naprawdę ilość cukru zależy od upodobań), dwiema mąki pszennej i taką samą ilością mąki ziemniaczanej.
      Gdy mleko się zagotuje wyjmujemy szybko wanilię, wlewamy masę mączną i mieszając gotujemy by budyń zgęstniał. Jeśli chcemy by był lekko żółtawy możemy dodać do mleka oprócz wanilii szczyptę kurkumy.

      Usuń
  2. Zabiłabym dzisiaj dla takiej babeczki... jestem właśnie na słodyczowym odwyku, ale oczy by jadły;-)

    Iliana, zdradź proszę przepis na domowy budyń

    Pozdrawiam cieplutko wieczorową porą;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne tartaletki na pewno bardzo smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, ja też uwielbiam ciacha i babeczki z budyniem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam budyń w wypiekach, czy to w formie ugotowanej czy po prostu w formie proszku:) a z jagodami babeczki musiały smakować nieziemsko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super:) Akurat się weekend zbliża :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty