Mafaldine z łososiem w śmietanowym sosie z nutką limonki

Zainspirowana przepisami przewijającymi się na blogach m. in. u Trufli postanowiłam i ja zrobic makaron w sosie śmietanowym z łososiem wędzonym. Tradycyjnie jadłam tylko ja z Córcią, której bardzo smakowało tak jak i mi. Proporcje starczają na dwa spore i dwa małe posiłki, czyli na dwa dni dla mamy i Córci.


1 łyżka oleju
konkretna szczypta świeżo mielonego czarnego pieprzu
150 g wędzonego łososia, pokrojonego na kawałeczki
2 łyżki posiekanego koperku
150 g kwaśnej śmietany
sok z limonki - odrobina
200 g makaronu wstążki (Mafaldine)

W garnku gotujemy wg przepisu makaron w leciutko osolonej wodzie.
Do rozgrzanego rondla dodajemy olej i szczyptę pieprzu a gdy olej się rozgrzeje dodajemy łososia. Smażymy przez ok. 3min. Dodajemy koperek i śmietanę, dusić kilka minut, aż sos lekko zgęstnieje. Doprawiamy pieprzem i sokiem z limonki.
makaron odcedzamy i wrzucamy do rondla z łososiem. Mieszamy i podajemy póki gorący.

Komentarze

  1. o jaki fajny kształt ma ten makaronik. bardzo apetyczny obiadek miałyście;)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! W sobotę jadłam coś podobnego (zamiast śmietany serek mascarpone z Biedronki), ale już mogłabym zjeść ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniały przepis, ciekawa jestem limonki, która bądź co bądź zapewne dodaje innej nutki niż cytryna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kuszaco pyszny ten makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny, prosty i szybki obiadek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. z takim sosem musiały smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty