Rock Mann i cynamonowe ciasto marchewkowe z niespodzianką

Mikołaj zawitał do nas dzisiaj w nocy. To taka nasza rodzinna tradycja związana z tym, że w Wigilie jeździmy do rodziny. Od rana delektujemy się prezentami jedząc świąteczne ciasta i inne smakowitości a dopiero potem ruszamy w drogę. Dzisiaj miałam poranek niespodzianek. Cztery pudełeczka na mnie czekały. Krem do rąk o zapachu róży, prawdziwe kakao Van Houten w cudownej puszce, relaksujące skarpetki i "Rock Mann" Wojciecha Manna, osoby, która mnie fascynuje i którą podziwiam pamiętając jeszcze z dzieciństwa z telewizyjnych programów takich jak "Non stop kolor". Każdego piątku czekam słuchając radiowej trójki na dowcipne audycje pełne niesamowitej muzyki.



Wyśmienite kakao na śniadanie komponowało mi się świetnie z cynamonowo marchewkowym ciastem pełnym orzechów włoskich. Przepis poznałam niedawno. Koleżanka z pracy przyniosła na imieniny a ja się zakochałam. No i w środku na każdego czeka niespodzianka...

ciasto marchewkowe z warstwą serową

CYNAMONOWE CIASTO MARCHEWKOWE Z NIESPODZIANKĄ

ciasto:
3 jajka
2 szkl. mąki
1 szkl. oleju
2 łyzki cynamonu
po 1 łyżeczce sody i proszku do pieczenia
3/4 szkl. cukru
3/4 szkl. orzechów włoskich
4 spore marchewki starte na drobnych oczkach (3 szklanki)

niespodzianka:
1 serek waniliowy np. taki z krówką
1 jajko
1/3 szkl cukru

Wszystkie sypkie składniki ciasta mieszamy. Dodajemy do nich olej, jajka, marchewkę i orzechy. Wszystko miksujemy. Składniki niespodzianki mieszamy dokładnie.
2/3 ciasta wylewamy do blachy wysmarowanej i wysypanej bułką tartą. Na wierzch wykładamy niespodziankę, rozporwadzamy ją po powierzchni ciasta. Na sam koniec wykładamy pozostała 1/3 ciasta.
Ciasto pieczemy ok. 55 minut w 180 st.C.

ciasto marchewkowe z serową warstwą

Komentarze

  1. same przyjemności od rana..
    pięknych Świąt..

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe ciasto! Rock Manna też mam, właśnie zamierzam się za tę książkę zabrać. Pozdrawiam świątecznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty