Chlebek muesli i sałatka warzywna babci Ani

Wreszcie przestało lać. Siedzę dzisiaj sama w domu. Mam odpoczywać. Niby to robię ale... posprzątałam mieszkanie, pokroiłam warzywa na sałatkę, nie miałam żadnego pieczywa więc upiekłam chlebek, mimo zmywarki pozmywałam stertę garów bo jakieś takie są niewymiarowe. W celach wybitnie relaksacyjnych niebawem wyruszę do Miasta. Wybieram się z Małżonem do kina... a Blondasek baluje u babci.

Odkąd zaczęłam korzystać z przepisów na pieczywo Liski nie mogę się oprzeć próbowaniu nowych smaków chlebowych. Dziś sama, tylko dla siebie upiekłam Chlebek muesli. Choć nie tak wysoki jak w oryginale i w troszkę innym kolorze okazał się być lekki, ni to słodki, ni to słony, w sam raz do żółtego sera i rzodkiewek. Przepis podaje za Liską, z moimi małymi modyfikacjami.
Miałam bossskie drugie śniadanie.

CHLEBEK MUESLI


210 ml wody z mlekiem (pół na pół)
210 g mąki pszennej
40 g mąki żytniej
25 g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
10 g masła
łyżeczka miodu
80 g muesli (w moim przypadku Egzotyczne Nestle)

W misce mieszamy suche składniki. Powoli wlewamy mleko z wodą, dodajemy miód. Mikserem wyrabiamy ciasto - będzie dosyć lepkie i geste. Przykrywamy miskę folią spożywczą i odstawiamy do wyrastania na ok. 40-60 minut.
Ciasto przekładamy do małej keksówki, najlepiej 10 na 16 cm (moja była troszkę zbyt długa i stąd plaskatość wypieku).
Wierzch posypujemy otrębami/płatkami/mąką. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrastania na 30-40 minut. Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przed wstawieniem chleba spryskujemy ścianki i dno piekarnika wodą. Wstawiamy chleb i pieczemy ok. 30-40 minut. Studzimy na kratce.

SAŁATKA WARZYWNA BABCI ANI

Ostatnio często miewam chandrę i chyba dlatego sięgam po smaki bezpiecznego dzieciństwa, po przepisy mojej mamy. Dzisiaj zrobiłam sałatkę warzywną, która była obowiązkowa gdy mama gotowała rosół.


warzywa z rosołu:
3 marchewki
kawałek selera
pietruszka

2 jajka na twardo
1 mała cebulka
4 ogórki konserwowe
5 łyżek groszku konserwowego
3 łyżeczki majonezu
sól, pieprz do smaku

Warzywa oraz jajka, ogórki i cebulkę kroimy w kosteczkę, dodajemy odsączony groszek, majonez i przyprawy. Wszystko mieszamy. Chłodzimy w lodówce ok. godziny przed podaniem.

Komentarze

  1. rzeczywiście pyszne drugie śniadanie
    moja Mama robi identyczną sałatkę, czasem tylko dorzuci jeszcze jabłko - bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  2. ja sałatkę warzywną robię prawie identiko- tylko zamiast korniszonów daję kiszone. a chlebek zapowiada się pysznie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. i chlebek i salatka... ale pysznosci u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Cię, codziennie coś nowego i pysznego na stole:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też robię podobną sałatkę. Zamiast korniszonów dodaję ogórki kiszone, ale i z tymi, i z tymi jest pyszna. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. U nie też zamiast korniszonów kiszone. Właśnie w piątek ją robiłam:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty